Asiakaspalvelun numerot ovat muuttuneet! Uusi numero on 030 609 5900. Myös vastikereskontran asiakaspalvelunumero on muuttunut, uusi numero on 030 609 5348. Soitot vanhaan numeroon ohjataan automaattisesti uuteen numeroon kuuden kuukauden ajan.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Kuljetusalan lakko vaikuttaa jätekuljetuksiin pääkaupunkiseudulla

Kuljetusalan lakko alkoi 15.2.2023. 

HSY tiedotteen mukaan

  • Lakko vaikuttaa pääasiassa seka- ja biojätteen sekä kartonki- ja muovipakkausten astiatyhjennyksiin koko pääkaupunkiseudulla, noin 50 % tyhjennyksistä jää väliin.
  • Ainoastaan lasi- ja metallijätteiden kuljetukset jatkuvat kohtuullisen normaaleina.
  • Jos kiinteistön jäteastiat ovat täynnä, jätteet on parasta säilyttää kotona, parvekkeella tai varastossa mahdollisuuksien mukaan.
  • Vaikka kiinteistön jäteastiat täyttyisivät lakon aikana tai heti sen jälkeen, ei yhteydenotto HSY:n asiakaspalveluun jouduta tyhjennyksiä. HSY:llä on tieto kiinteistöistä, joiden jäteastiat ovat tyhjentämättä.
  • Sortti-asemat palvelevat normaalisti.

Lisätietoja kunkin postinumeroalueen tilanne (eriteltynä jäteastian tyypin mukaan) https://www.hsy.fi/ymparistotieto/tiedotteet/kuljetusalan-lakko-viivastyttaa-jateastioiden-tyhjennyksia-paakaupunkiseudulla/.

Jätekuljetuksia koskevan lakon on määrä loppua tiistaina 21.2. klo 24.