Kumppanipäivä kokosi ammattilaiset yhteen
Hason asumisen palvelut ja asukkaiden toimivan arjen varmistavat lukuisat kiinteistöalan ammattilaiset. Heitä löytyykin Hason kumppaniverkostosta lähes joka lähtöön. Yhteinen tavoite on strategian mukainen – että koti on kunnossa ja palvelut toimivat.

Yhtiön yli 120 kohteessa riittää hallinnoitavaa, tarkastettavaa ja huollettavaa, ja siksi toimiva yhteistyö huollon ja ylläpidon ammattilaisten kanssa on elinehto. Tätä yhteistyötä syvennettiin jo toista kertaa järjestetyssä kumppanipäivässä, joka kokosi yhteen viitisenkymmentä alan osaajaa yli 20 eri yrityksestä. Paikalla nähtiin tuttuja kumppaneita, joiden kanssa työtä on tehty jo parin vuoden ajan, mutta myös uusia tulokkaita, jotka lähtevät rakentamaan yhteistä tekemisen kulttuuria.
Katse tulevaisuudessa
Hason toimitusjohtaja Harri Palviainen antoi katsauksen yhtiön tilanteeseen ja tulevaisuuden näkymiin. Pääkaupunkiseudulle on seuraavan 20 vuoden aikana muuttamassa arviolta 326 000 uutta asukasta, joista iso osa Helsinkiin. Tämä tarkoittaa kasvavaa tarvetta niin monentyyppisille ja -hintaisille asunnoille kuin asumisen palveluillekin.
– Menemme eteenpäin ja katsomme pitkälle tulevaisuuteen. Tavoitteena on saada luotua yhtenäinen palvelukulttuuri ja palvelutaso kaikessa toiminnassamme. Tämän mahdollistavat omien alojensa osaajien lisäksi ammattimaiset prosessit, mittarit ja työkalut, Harri Palviainen linjasi.
Hason yhden strategisen päätavoitteen toteutuminen – koti kunnossa ja palvelut toimivat – edellyttää paitsi asukkaiden kuuntelemista ja laadun seurantaa myös sitä, että kumppanitkin kokevat yhteistyön hyödylliseksi.
– Olemme kaikki samassa veneessä. Toivomme, että kumppanit näkevät yhteistyössä lisäarvoa myös omalle toiminnalleen. Yhdessä voimme tuoda synergiaa, joka näkyy lopulta asukkaiden arjessa, Palviainen summasi.
Arjen sujuvuuden puolesta
Myös yhtiön ylläpitopäällikkö Teemu Saarikivi muistutti, että kumppaneilla on merkittävä rooli paitsi kiinteistöjen kunnossapidossa myös asukkaiden arjessa. Kumppanuus on yhteistyötä, jossa korostuvat vastuullisuus, laatu ja asiakkaan kohtaaminen.
– Moni kumppani on tekemisissä asukkaidemme kanssa viikoittain, ellei päivittäin. Heidän kauttaan välittyy kuva Hasosta palveluntarjoajana, Saarikivi painotti.
– Kun yhteistyötä syvennetään, syntyy tuloksia, joista hyötyvät niin yhtiö, kumppanit kuin tietysti asukkaatkin. Yksin emme voi varmistaa, että kaikki toimii – tarvitaan verkosto. Luotettavat kumppanit ovat meille elintärkeitä, Saarikivi kiteytti.
Kumppaniverkostoa on rakennettu viime vuosina kilpailutusten avulla, ja niidenkin käytäntöjä avattiin tilaisuudessa tarkemmin. Tavoitteena on lisätä yhteistä toiminnan kehittämistä ja, että kilpailutuksiin valmistautuminen sujuu kumppaneilta entistä paremmin ja että tuloksena on kaikkia osapuolia hyödyttävä yhteistyö.
