Haso vahvistaa palvelujaan – Hanna Rantanen asiakaspalvelu- ja palvelutuotantojohtajaksi

Toimivat palvelut ja kunnossa oleva koti ovat Hason strategian kulmakiviä. Vahvistamme asukkaidemme palveluita tarkentamalla organisaatiota ja selkeyttämällä johtoryhmän vastuualueita. Hanna Rantanen aloittaa 1.10.2025 asiakaspalvelu- ja palvelutuotantojohtajana.

Helsingin Asumisoikeus Oy (Haso) on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Tämän vuoksi kehitämme toimintaamme vastaamaan paremmin nykyistä ja tulevaa yhtiön kokoluokkaa. Vuosina 2025–2027 valmistuu 10 uutta kohdetta, jolloin asuntoja on jo 7 800 eri puolilla Helsinkiä ja asukkaita yli 13 000. Tuolloin yhtiön liikevaihto nousee yli 100 miljoonaan euroon ja kiinteistöjen arvo 1,4 miljardiin euroon.

Saumattoman palveluprosessin varmistamiseksi Haso siirtyy 1.10.2025 alkaen organisaatiomalliin, jossa asiakaspalvelu, palvelutuotanto sekä kiinteistöjen huolto ja ylläpito johdetaan yhtenä kokonaisuutena. Vuoden 2027 alusta Haso toteuttaa myös tällä hetkellä Retta Management Oy:lle ulkoistetut palvelut omana toimintanaan. Jatkossa asiakaspalvelu- ja palvelutuotantojohtaja Hanna Rantanen vastaa kokonaisuudesta, joka kattaa kaikki Hason palvelut sekä niihin liittyvät kumppanuudet.

Hanna Rantasella on vahva kokemus palvelutoimintojen johtamisesta ja kehittämisestä Lassila & Tikanoja Oyj:n kiinteistöpalveluista sekä Helsingin seudun ympäristöpalveluista (HSY). Hän siirtyy Hasolle Helsingin seudun liikenteen (HSL) yksikön päällikön tehtävistä, joissa hän on vastannut muun muassa kuluttaja- ja yritysasiakaspalveluista sekä kumppaniyhteistyöstä.

– Hanna on asiakas- ja ihmislähtöinen johtaja, jolla on vankka kokemus palvelutoiminnoista ja muutosten johtamisesta. Hän on organisoinut palvelutoimintoja erilaisissa ulkoistus- ja alueellisissa järjestelyissä. Hanna vahvistaa omalla osaamisellaan ja kokemuksellaan Hason johtoryhmää, asukaskokemustamme – ja ennen kaikkea tavoitettamme tyytyväisimmistä asumisoikeusasukkaista, toteaa Hason toimitusjohtaja Harri Palviainen.

Asiakaspalvelun ja palvelutuotannon kokonaisvastuun selkeyttäminen tähtää asukaskokemuksen kehittämiseen, toiminnan tehostamiseen ja kumppani- sekä henkilöstötyytyväisyyden vahvistamiseen.

– Haso on innostavassa kehitysvaiheessa, kun palvelutoimintoja lähdetään toteuttamaan uudella tavalla hyvältä perustalta. Minua motivoi parhaan asiakas- ja henkilöstökokemuksen tavoittelu – urani punainen lanka on ollut palvelujen johtaminen ja kehittäminen. Uskon tuovani vahvaa osaamista, ja samalla on palkitsevaa päästä myös uusien asioiden pariin. Olen itsekin ollut asumisoikeusasukkaana, joten tiedän omasta kokemuksestani kuinka tärkeää on, että palvelut toimivat ja kiinteistöt ovat hyvässä kunnossa, toteaa Hanna Rantanen.

Johtoryhmän vastuualueita selkeyttämällä yhtiö pystyy vahvistamaan palveluiden ohella myös myyntiä, markkinointia ja asukasyhteistyötä. Hanna Rantanen kuuluu Hason johtoryhmään. Ylläpitopäällikkö jää pois johtoryhmästä ja raportoi jatkossa Rantaselle. Hanna raportoi toimitusjohtaja Harri Palviaiselle.

Lisätiedot:
Harri Palviainen
Toimitusjohtaja, Helsingin Asumisoikeus Oy
+358 500 967 755

harri.palviainen@haso.fi