Asiakaspalvelu
Ota kaikissa asumisen ongelmatilanteissa yhteyttä huoltoon tai isännöinnin asiakaspalveluun. Yhteystiedot on koottu tälle sivulle.
Vikailmoitukset ja huollon päivystys
Asunnon vika- ja ongelmatilanteissa suosittelemme ensisijaisesti tekemään sähköisen vikailmoituksen.
Myös kaikista kiinteistöä koskevista vioista (esimerkiksi varustus ja laitteet, ulko-ovet, pyykkituvan koneet) tehdään vikailmoitus suoraan huoltoyhtiöön.
Kiireellisissä vikatilanteissa, kuten vesivahingon, viemäritukoksen tai sähkövian sattuessa, soita suoraan oman asuintalosi huoltoyhtiön päivystysnumeroon.
Tee korjauspyyntö jättämällä vikailmoitus sähköisellä lomakkeella. Mukaan kannattaa liittää myös asiaa selventäviä kuvia, ne voivat nopeuttaa asian selvittämistä. Saat sähköpostiisi seurantalinkin, josta voit seurata työn etenemistä. Työ aloitetaan viimeistään kolmen päivän kuluessa ilmoituksen tekemisestä.
Vika ei ole kiireellinen, jos esimerkiksi oven kahva on rikki, bidee ei toimi tai lämmitys kaipaa mielestäsi säätämistä.
Kiireellisiä huoltotöitä ja korjauksia ovat sellaiset, jotka aiheuttavat vaaran asukkaalle tai joiden korjaamisen viivästyminen aiheuttaa merkittävää lisähaittaa, kuten laajemman vesivahingon.
Soita tällöin huoltoyhtiöön välittömästi.
Jos avain on jäänyt epähuomiossa sisälle, ovenavauspyynnön voit tehdä soittamalla talon huoltoyhtiön päivystysnumeroon. Avauksesta peritään sen pyytäneeltä maksu, joka vaihtelee huoltoyhtiöittäin.
Isännöinnin asiakaspalvelu
Isännöinnin asiakaspalvelu vastaa asunnon sopimuksiin, maksuihin ja muutostilanteisiin liittyvissä hallinnollisissa asioissa. Vastaamme asukkaiden yhteydenottoihin kahden arkipäivän sisällä.
Vuodenvaihteessa isännöinnin asiakaspalvelu palvelee arkipäivinä normaalisti, mutta on suljettuna 24.12, 25.12, 26.12., 1.1. ja 6.1.
Katso yhteystiedot alta.
Suosittelemme ottamaan yhteyttä ensisijaisesti sähköisen yhteydenottolomakkeen kautta.
Isännöinnin asiakaspalvelunumero
010 228 9000
Puhelinpalvelun aukioloajat
ma–pe klo 9.00–15.00
Puhelun hinta: Asiakaspalvelupuhelun hinta on normaali paikallisverkkomaksu (pvm) tai kotimaisen matkapuhelinoperaattorin hinnaston mukainen matkapuhelinmaksu (mpm). Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 010-alkuiset puhelut sen veloitukseen. Hinnat koskevat myös jonottamista.
Vastikkeisiin ja maksuihin liittyen voit olla yhteydessä reskontraan sähköpostitse reskontra.haso@rettamanagement.fi
Vastikereskontran asiakaspalvelunumero on 010 228 4748
Vastikereskontran puhelinpalvelu on avoinna ma–pe klo 9.00–15.00.
(Tämä puhelinnumero on Rettan palvelumaksullinen yhteystieto. Palvelumaksujen hinnat löytyvät nettisivuilta Puheluhinnat – Retta.)
Hason kotien avainten hallinnoinnin kumppanina toimii IHL Turva Oy.
- Käyntiosoite: Mekaanikonkatu 19 B, 00880 Helsinki
Siilitien metroasemalta 400 metriä. Myymälä B-porras, 1. kerros.
Käynti palvelupisteeseen ei ole esteetön. - Avoinna ma–pe klo 8.00–16.00
- Puhelin +358 9 341 7170
- Asiakaspalvelu myynti@ihlturva.fi
Asuntojen myynti-, vaihto- ja luovutustilanteet
Myynti-, vaihto- ja luovutustilanteissa ota yhteyttä myynti.haso@rettamanagement.fi
Asiakaspalvelunumero
010 228 9000
ma–pe klo 9.00–15.00
Puhelun hinta: Asiakaspalvelupuhelun hinta on normaali paikallisverkkomaksu (pvm) tai kotimaisen matkapuhelinoperaattorin hinnaston mukainen matkapuhelinmaksu (mpm). Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 010-alkuiset puhelut sen veloitukseen. Hinnat koskevat myös jonottamista.
Jos haluat asioida asunnon myyntiin liittyvissä asioissa paikan päällä, varaathan asiointiajan etukäteen sähköpostitse myynti.haso@rettamanagement.fi
Myynnin palvelupisteen aukioloajat
ma–ti 8.00–12.00
ke 12.00–16.00
to–pe 8.00–12.00
Asiakaspalvelun käyntiosoite: Helsingin Asumisoikeus Oy c/o Retta Management Oy, Valimotie 9–11, 00380 Helsinki
Hason myyntipalvelu vastaanottaa luottamuksellista tietoa sisältäviä viestejä ja liitteitä salatun sähköpostiyhteyden eli turvapostin välityksellä. Käytä turvapostia, jos olet saanut pyynnön lähettää luottamuksellisia tietoja asuntotarjouksen saatuasi.
Kirjoita tietojen käsittelyn helpottamiseksi turvapostin otsikkokenttään asunnon osoite, johon viestisi liittyy sekä oma nimesi. Esim. Puistokatu 2 A 7 / Malli Asukas.
Voit lähettää turvapostin kautta isännöintitoimistolle esimerkiksi asumisoikeusasunnon tarjouksen hyväksyntään liittyvän
- varallisuusselvityksen
- esitäytetyn veroilmoituksen
Huomaathan, että sinun tulee vahvistaa turvapostin lähettäminen vielä omasta sähköpostistasi. Ilman vahvistamista turvaposti ei mene perille.