Asiakaspalvelun numerot ovat muuttuneet! Uusi numero on 030 609 5900. Myös vastikereskontran asiakaspalvelunumero on muuttunut, uusi numero on 030 609 5348. Soitot vanhaan numeroon ohjataan automaattisesti uuteen numeroon kuuden kuukauden ajan.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Asukashallinto

Yhtiön toiminnassa asukkailla on oma roolinsa.

Hason asukashallinto mahdollistaa asukkaiden Haso-asumisen asiantuntijuuden huomioimisen ja hyödyntämisen hallinnon kaikilla tasoilla.

Asukashallinnossa on kolme tasoa:

Kohdetasoinen asukashallinto

  • Asukaskokous on kohteen kaikille asukkaille avoin tapaaminen, joka kokoontuu vähintään kerran vuodessa. Ensimmäisen kokouksen kutsuu koolle uudessa kohteessa isännöitsijä, jatkossa asukastoimikunnan puheenjohtaja kutsuu kokouksen koolle.
  • Asukaskokouksessa valitaan asukastoimikunta enintään kahdeksi vuodeksi kerrallaan.
  • Asukaskokous valitsee keskuudestaan myös asukastoimikunnan puheenjohtajan tai yhteyshenkilön.
  • Asukastoimikunta voi myös valita valvojan seuraamaan kohteen taloutta. Valvojan ohjeet on koottu tälle sivulle.

Yhtiötasoinen hallinto

  • Asukastoimikuntien puheenjohtajat valitsevat joka toinen vuosi ehdokkaat yhtiön hallituksen asukasjäseniksi.
  • Asukastoimikuntien puheenjohtajat valitsevat jäsenet myös Haso-yte-yhteistyöelimeen. Yhteistyöelimeen valitaan 10 puheenjohtajaa. Haso-yte toimii osaltaan linkkinä asukkaiden, puheenjohtajien ja yhtiön hallituksen välillä. Se keskittyy yhtiötason asioiden käsittelyyn ja sen kaikkien asumisoikeuskohteiden tasapuolisen kohtelun tarkasteluun. Haso-yte käsittelee ja valmistelee yhtiötason asioita yhdessä Hason johdon kanssa Yhteistyöfoorumissa.

Valtakunnallinen taso

  • Hasolla on sekä yhtiön että asumisoikeuden haltijan edustaja mukana asumisoikeuden valtakunnallisessa ASO-neuvottelukunnassa
  • Neuvottelukunta seuraa asumisoikeusjärjestelmän toimintaa, tekee aloitteita ja antaa lausuntoja sekä kehittää muulla tavoin asumisoikeusasumista koskevia asioita.

Sivu päivitetty 14:03 5.3.2025