Kumppanipäivän teemana yhteistyö

Haso järjesti yhteisen kumppanitapahtuman huollon ja ylläpidon sekä isännöinnin toimijoille. Aamutapahtumaan osallistui nelisenkymmentä huollon ja ylläpidon ammattilaista.

Kumppanitapahtuman yleisöä kuuntelemassa esitystä.

Tapahtuman aluksi toimitusjohtaja Harri Palviainen pohjusti päivän teemaa valottamalla Hason toimintaa strategian ja siihen määriteltyjen tavoitteiden kautta. Hason toiminnan periaatteet – muun muassa tasapuolinen palvelu, vastuullisuus ja tehokkuus ovat yhteisen toiminnan kulmakiviä. Hyvällä yhteistyöllä mahdollistetaan strategian mukainen asukkaiden tyytyväisyys.

Ylläpitopäällikkö Teemu Saarikivi kertoi, miten Hason kumppaniverkostoa on määrätietoisesti kehitetty kuluneen vuoden aikana. Vauhdilla kasvaneen yrityksen ja uusien kohteiden myötä varsin monimuotoisesta ja kohdekohtaisesta verkostosta on nyt päästy hallitumpaan ja selkeämpään toimintamalliin. Tämä mahdollistaa esimerkiksi paremman tiedonhallinnan ja kustannustehokkuuden.

Saarikivi painotti myös kumppanien yhteisten ja yhtenäisten toimintatapojen tärkeyttä. Kun kumppanit tuntevat toisensa ja tietävät keneen olla tarvittaessa yhteydessä, sujuvoittaa se koko ylläpidon toimintaa. Näin myös palvelu pelaa asukkaisiin päin mallikkaasti, totesi Saarikivi.

Hason isännöinnin asiakkuuspäällikkö Mirka Pesonen oli samoilla linjoilla omassa puheenvuorossaan todetessaan, että yksi avaintekijä kumppaniverkostossa on ammattilaisten välinen luottamus ja joustavuus. Hason keskitetty asiakaspalvelu vastaanottaa satoja yhteydenottoja viikossa ja usein asioita ratkotaan yhteistyössä nimenomaan kumppaniverkoston toimijoiden kanssa.

Miten mitata laatua?

Hason asiakkuuspäällikkö Katja Remes kertoi lisäksi Hason asukaskokemuksen mittaamisesta. Eri kanavissa jatkuvasti kerättäviä palautteita ja arvioita seurataan kuukausittain, ja niiden kautta saadaan arvokasta tietoa palveluiden onnistumisesta ja asukastyytyväisyydestä. Tämä auttaa kaikkia palveluntuottajia oman toiminnan kehittämisessä.

Myös Teemu Saarikivi avasi osaltaan laatuajattelua. Palvelun laatu mitataan sillä, miten asiakkaan ennakko-odotukset ja saadun palvelun laatu kohtaavat. Jokainen palvelutilanne on ainutlaatuinen. Laatu toteutuukin juuri pienissä, yksittäisissä käytännön palvelutapahtumissa. Asumisen koettu laatu määräytyy pitkälti siitä, miten asukkaiden odotukset hyvästä arjesta täyttyvät.

Uuden alku

Nyt järjestetty tapahtuma oli ensimmäinen laatuaan, mutta ei varmasti viimeinen. Se auttoi kaikkia osallistujia ymmärtämään paremmin omaa rooliaan Hason toiminnassa asukkaiden ja koko yhtiön hyväksi. Jatkamalla yhteistyön kehittämistä ja toimimalla joustavasti voidaan saavuttaa yhä parempia tuloksia.

Vuoden kumppani -diplomi luovutettiin kumppanitilaisuudessa Aro Systemsille.
Tilaisuudessa jaettiin myös Hason Vuoden kumppani -diplomi, jonka omalla laadukkaalla toiminnallaan nappasi Aro Systems Oy. Diplomia jakamassa ja vastaanottamassa (vasemmalta) Hason toimitusjohtaja Harri Palviainen, Jouni Lehtonen ja Janne Nyholm Aro Systems Oy:ltä sekä Teemu Saarikivi Hasolta.