Haso-yte:n kokoonpano kaudelle 2026–2028
Hason yhteistyöelin Haso-yte mahdollistaa asukkaiden ja Hason johdon välisen rakentavan keskustelun. Se osallistuu koko yhtiön kehittämiseen tuoden mukanaan arvokasta asukkaiden näkökulmaa. Haso-yten kaksivuotinen toimikausi päättyy elokuussa, ja uudet jäsenet aloittavat tärkeässä tehtävässä syyskuun alussa.

Määräaikaan 22.6. mennessä ehdolle ilmoittautui kahdeksan asukastoimikunnan puheenjohtajaa. Toimielimen koko on enintään kymmenen jäsentä. Koska ehdokkaita oli vähemmän kuin kymmenen, vaaleja ei järjestetä, vaan kaikki ehdolle ilmoittautuneet tulevat valituiksi Haso-yte:en.
Mikä on Haso-yte?
Haso-yte on yhteistyöelin, joka käsittelee yhtiötason asioita ja tarkastelee kaikkien asumisoikeuskohteiden tasapuolista kohtelua. Haso-yte on osa yhtiötasoista asukashallintoa.
Haso-yte:n toiminta perustuu yhteistyöhön, rakentavaan keskusteluun ja yhteiseen tahtoon kehittää Hasoa entistä paremmaksi asuinympäristöksi kaikille asukkaille. Yhteistyöelin toimii Hason johdon keskustelukumppanina, osallistuu asioiden valmisteluun sekä välittää tietoa asukkaille valmistelussa olevista asioista ja päätöksistä.
Yhteistyöelimen keskeisenä tehtävänä on tuoda asukasnäkökulma mukaan keskusteluihin ja päätöksentekoon ja varmistaa, että asukkaiden ääni kuuluu Hason kehittämisessä. Haso-yte on osaltaan mukana rakentamassa viihtyisää, toimivaa ja kehittyvää Hasoa myös tuleville vuosille.
Haso-yten jäsenet kaudella 2026–2028
- Tuulikki Grönberg – Kiviparintie 3
- Ann-Marie Heino – Kuninkaantammenkierto 4
- Taina Karrikka – Kiviteltankatu 9
- Timo Kinnunen – Iiluodontie 6–8
- Martti Löppönen – Isonpellontie 4
- Hannu Mikkonen – Ruutikuja 2
- Veli Savolainen – Marjaniementie 60
- Markku Väänänen – Retkeilijänkuja 10
Yhteistyöelimen toimikausi alkaa syyskuussa 2026 ja jatkuu vuoteen 2028 saakka. Yhteistyöelin valitsee puheenjohtajan keskuudestaan ensimmäisessä kokoontumisessa.
Julkaistu: